Pages

Friday, August 29, 2008

look! a new post!

OK OK, people, jeez, I'm here already.

It's good to feel loved. :)

I have to tell you though: I have no idea what I'm going to write about. Of course, that is the case about 50% of the times that I sit down to blog. Something always manages to come out, though. So here goes...It's gonna have to be quick, though--I just got home from class and I am sweaty.

You're welcome for sharing.

So um...I have a little confession to make. I've made it before, and I'm sure I'll make it again.

I've been eating like crap.

Really! Crap! It's been going on for about two weeks now. Part of it is just that TOM, when I crave chocolate like it's a drug, but usually I grab myself a bar of dark chocolate heaven and I'm set for the month. But lately...I eat whatever I want, regardless of its ability to fuel my workouts or clog my arteries...and we're even talking animal products. Last night? I ate a chicken and cheese quesedilla...and I have to tell you, it was SO good.

I'm not confessing this because I feel guilty. I never feel guilt anymore when I choose to eat like this because I feel like I'm in control. It's my choice. I used to feel out of control, and binges would go on forever.

No, I think I'm confessing just to get it out there, in the hopes that saying it out loud will make me think more about what I'm doing to myself, help me see how it's affecting my workouts and my life in general.

My workouts: I've kind of been phoning in my last several classes, including today. I sweat plenty, but I'm not exuding the kind of energy that I like to, the kind that ramps up my class and gets everyone going. And my workouts outside of my own classes are non-existent. My friend teaches a pump class right after my friday zumba class. In other words, she's teaching it right now. But for the last two Fridays I've felt too crappy and lethargic to take it--and you know I was hoping to get into weight training to get this weight loss ball rolling a little faster.

My hopes for a size 6 by convention are getting dim.

That means no new wardrobe.

I've got to stop this madness!

*deep breath*

SO! No more cookies snuck from the bakery at work. I have to tell the guys back there to please stop tempting me with them. (Is snuck not a word? My spellcheck is telling me I suck.)

No more peanut butter and fluff sandwich crusts left over from my children. Yum.

No more...chicken and cheese quesadillas. Cuz seriously, the though of eating animal stuff still totally grosses me out. But they were delish. (Ew!)

And lots more of the good stuff! More veggies and rice and tofu and seitan and sweet potatoes and mmmmmmm.

Now I'm hungry.

But hey, this was good! I've talked it out, and I'm really thinking now about what I'm putting in my body and how it relates to what I get out of it. YAY!

OK I'm off to shower.
Post a Comment